Zamana Meydan Okuyan Ruh: Aston Martin DB4
Tarihinden bu yana Aston Martin’in yakınından kimler kimler geçmedi ki…Stil sahibi genç zenginler, başarılı iş insanları, şöhretli ve ünlü yıldızlar……
Devamını OkuDünyanın en değerli otomobilleri, küçük birer servet değerinde olsa da lüks algısını yeniden tanımlıyor. İşte en pahalı oto markaları!
Bu modeller, dünyanın en değerli otomobilleri… Aynı zamanda da en pahalı otomobiller, en azından şimdilik… Peki bir düşünelim, böylesine büyük rakamları bir otomobile harcamak akıllı bir karar mı? Lüks bir yaşam tarzınız ve bu arabalara harcayacak servetiniz varsa neden olmasın? Hem zevk hem de yatırım olarak değerlendirebilirsiniz. Bu araçları lüks bir detay olarak görmekten çok sanat eseri olarak değerlendirmek daha mantıklı olabilir. Bu tarz bir koleksiyonerliğe göz kırpanlardansanız, dünyanın en değerli otomobilleri arasından seçtiğimiz 20’si arasından favorilerinizi belirlemeye başlayın.
McLaren Elva’nın belki de en ihtişamlı özelliği yüksek sesle çalışan motorunun açık bir şekilde sergilenmesi. Hemen sürücü koltuğunun arkasında bulunan panelde korumalı bir şekilde motoru görmeniz mümkün. Eski jenerasyon McLaren modellerinden, McLaren’ın Aktif Hava Yönetim Sistemi (AAMS) özelliğiyle ayrışmakta. Bu özelliği, yüksek hızla seyahat edildiğinde yolcuları hava akımından koruyan bir suni cam olarak tanımlayabiliriz. Ön kısımda cam olmayan ve 804 beygir gücünde olan bir otomobil için olmazsa olmaz bu suni hava perdesi ile Elva kusursuza yakın bir performans gösteriyor.
Lüks bir otomobilden çok uzay aracına benzediği kesin… Koenigsegg Gemera, baştan aşağıya hibrit bir araç… Toplamda 1.677 hp gücünde, üç elektrikli motora ve bir çift turbo 2.0 litrelik I-3’e sahiptir. Buna ek olarak bu havalı performansı lüks donanımla da birleştirir. Dört ısıtmalı ve dört soğutmalı (toplam sekiz) bardak tutucusu sayesinde içecekleri uygun sıcaklıkta muhafaza ederken, rahat deri ve süet koltuklarıyla dört yolcu taşıyabilir. Ve ek olarak saatte 248 km hızla giden bir araç tanımlaması Koenigsegg Gemera’yı harika kılmaya yetecektir.
Mulliner Bacalar, yüksek performansı ve üst düzey kaplamaları ile lüks araç tanımına yeni bir soluk getiriyor. Modelin tasarımında çıkış noktası Bentley Continental GT; Bacalar, Bentley’de yeni bir stil ve gelişmişlik çağına ön ayak oluyor. 650 hp gücündeki 12 silindirli motoru, çeşitli alüminyum ve karbon fiber gövde parçalarıyla fark yaratıyor. Fakat Bacalar’ı farklı kılan unsur, zamansız iç tasarımı ve kullanılan materyaller. Ön paneli beş bin yıllık antika ahşap malzemeden üretilmekte; koltuklardaki kapitone yaklaşık üç yüz bin ayrı dikişten meydana geliyor. Bu model, Bentley’in en pahalı modellerinden biri olarak markanın bayrağını zirveye taşıyor.
2018 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktığından bu yana, Ferrari Monza SP1 ve Ferrari Monza SP2’nin hayranları artıyor. Otomobilin SP1 modelinde sadece sürücü koltuğuna yer verilirken SP2 modelde ise bir sürücü bir de yolcu için olmak üzere iki koltuğa yer veriliyor. Toplamda 499 adet üretilen, 809 hp gücünde olan bu canavarlardan birine sahip olmak, servet gerektiriyor. Ancak gerek performans gerek tasarım özellikleri bakımından aracın bu servete değeceği kesin…
Hennessey, Venom F5 modeli ile klasik güçlü Amerikan otomobillerinden farklı olduğunu kanıtlamaya devam ediyor. Bu alçak hiper aracın arka kısmında, 1.817 hp gücünde çift turbo 6,6 litrelik V-8 motor yer almakta. Hennessey, milyon dolarlık değerine yakışır bir biçimde 311 km hıza kolayca ulaşabiliyor. Çok etkileyici!
Geleneksel Amerikan arabalarının performansını yansıtmaya devam eden Lotus, yakında elektrikli bir model olan Lotus Evija’yı piyasaya süreceğini duyurdu. Toplam 1.972 hp üreten dört elektrik motora ve 2.100.000 dolar fiyata sahip. Evija’nın sıfırdan 300 Km hıza ulaşabilmesi için ihtiyaç duyduğu süre yalnızca 8,6 saniye… Lotus duyurduğu prototipe göre, EPA döngüsüne sahip dolu bir depoyla yaklaşık 321 km yol kat edebiliyor. Basına sızan dedikodulara göre ise Lotus şimdilik sadece 130 adet Evijas üretmeyi planlıyor.
McLaren Speedtail, efsanevi McLaren F1’in çılgın performans odaklı yapısıyla, Volkswagen XL1’in verimlilik odaklı donanımının bir birleşimi… Bu aracı test eden tüm otoriteler bu iki modelin bir birleşimi olduğuna dair hem fikir…
Speedtail, kabinin iskele ve sancak taraflarına yerleştirilmiş iki yolcu koltuğu ile ortaya monte edilmiş bir sürücü koltuğuna sahipti. Yeni Speedtail’in ise adının hakkını verircesine hız performansı oldukça yüksek ve tatmin edici. 100 km hıza yaklaşık olarak 2,9 saniyede ulaşmakta; maksimum hızı ise yaklaşık olarak saatte 400kmh. Otomobilin performans kaynağı yedi vitesli şanzıman ve çift turbo 4.0 litrelik V-8 arasında sıkıştırılmış 1.055 beygirlik elektrikli motordan oluşmakta. Oldukça hızlı ve güçlü bir model!
Koenigsegg Regera ile ilk kez 2015 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanışmıştık. İnce çizgilerle donatılmış stili dikkatleri üzerine çekse de, Regera’nın gerçek mahareti performans odaklı motoru… Üç elektrikli motor ve bir çift turbo 5.0 litrelik V-8’den oluşan benzinli-elektrikli motora sahip. Bu hibrit donanım, doğrudan arka tekerleklere toplam 1.500 hp güç sağlıyor. Haliyle Regera’nın 20 saniyeden az bir sürede 400km hıza ulaşabilmesi sizleri şaşırtmamalı. Koenigsegg’in bu yüksek performanslı Regera modelinden ise sadece 80 adet mevcut. Böyle bir araca sahip olanlar hem zengin hem de şanslı…
Elektrikli dört motoruyla 1.874 hp gücünde donanıma sahip Pininfarina Battista, 2 saniyeden daha kısa sürede 100 km hıza ulaşabiliyor. Battista’nın 120 kWh’lik enerji depolama özelliği, bir tam şarjla 482 kilometreden fazla yol yapmasına olanak sağlıyor. Pininfarina’nın bu teknolojiyle zamansız tasarımın birleştiği otomobile biçtiği değer ise 2.500.000 dolar. Battista’nın performansı etkileyici olsa da stil ve tasarımı da en az performansı kadar dikkat çekici.
Lamborghini Sian, bu modeli ile özellikle performans tutkunlarının yeni gözdesi olmuş durumda. Hibrit özelliğe sahip bu araç, efsanevi Aventador modelinin neredeyse bir üst modeli olarak görülüyor. Elektrikli 6,5 litrelik V-12 motor ve 807 hp gücü ile tasarımına yakışır kalitede bir güce sahip olduğunu kanıtlıyor. Söz konusu elektrikli motorunun işlevlerinden biri de, Lamborghini’nin yedi vitesli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanıyla ilişkili vites değiştirme şokunu yumuşatması oldu. Motor, geleneksel bir pil yerine hızlı şarj olan bir süper kapasitör tarafından beslenmekte. Son olarak da Lambo markası bu modelden sadece 19 adet üretmeyi planlıyor.
Mercedes AMG One modeli henüz prototip aşamasında ve meraklılarından sipariş bekliyor. Ancak iddialar o ki, bu performans abidesine sahip olmak isteyenlerin sayısı günden güne çoğalıyor. Elektrikli ve 1.6 litrelik küçük bir V-6 motoruyla donatılmış yüksek performanslı One modeli, markanın deyimine göre her kullanıcısını Lewis Hamilton gibi hissettirmeyi amaçlıyor. Evet, büyük bir iddia!
Christian von Koenigsegg, Koenigsegg Jesko ile “Basit” kelimesinin sözlüğünde yer almadığını çoktan ispatlamış durumda. Yeni kanıt olarak ise yaklaşık 3.000.000 dolarlık Koenigsegg Jesko modeli de iyi iş çıkarmış durumda. 1.280 hp çift turbo V-8’e sahip yüksek performanslı Jesko, yol tutuşu ve geniş asfalt pistleri için iştahları bir hayli kabartmış durumda. Bu kadar güçlü bir motoru performansa yansıtabilecek bir araç tasarlamak, tek başına bir başarı olarak sayılabilir. Ancak Jesko modeli bu beklentilerin de üzerine çıkıyor.
Light Speed Transmission (LST) olarak adlandırılan şanzımanı, dokuz vites arasında geçiş yapmak için yedi adet debriyajına güveniyor. Bu şanzıman sistemi çift kavramalı otomatik şanzımanlarla yüksek hızlarda vites değiştirmekle kalmıyor, aynı zamanda bunu sıralı olmayan bir şekilde yapmayı da başarıyor. Başka bir deyişle, Jesko’nun beşinci vitesten dördüncü vitese sonra da üçüncü vitese geçmesine gerek yok; bunun yerine, örneğin doğrudan beşinci vitesten üçüncü vitese geçebiliyor. Elbette Jesko’nun şanzımanı, bu pahalı hiper otomobilin çekiciliğinin sadece bir parçası. Yine de bu araçta otoriteleri en çok çeken unsur teknik donanımı oldu.
Bugatti, ultra pahalı hiper arabalar tasarlamak konusunda bilindiği gibi bir dünya devi. Tüm bu deneyimlerin birleşimi olan Chiron modeli de Bugatti ismine yakışır bir değerde; 2,998,000 dolar. Bu değerin içinde 1.479 hp dört turbo 8.0 litrelik 16 silindirli bir motor da barınmaktadır. Chiron modelinin yüksek performansını yetersiz bulanlar için Bugatti’den güzel haber; Chiron Super Sport 300+ adında daha yüksek performans odaklı modelin geliştirme aşamasında olduğunu duyurdu. Markanın bu modelden sadece 30 adet üreteceğini de belirtelim.
Aston Martin’in Valkyrie modelinin, aynı segment ve özellikte bulunan Mercedes-AMG One’a meydan okuması bekleniyor. Yaklaşık 3.000.000$’lık bir değerle, Aston’un sınırlı sayıdaki bu hibrid modeli, bir F1 otomobilinin sürüş deneyimini sokaklara taşıyacak. Sınırlı mevcudiyeti nedeniyle (150), üretim aşamasına geçilmeden siparişlerinin tükendiği de söylentiler arasında. Bununla birlikte, yüksek devirli 6,5 litrelik V-12 motoru, sürüş esnasında yayaların kulaklarını rahatsız edebilecek bir performansa sahip.
Yüksek performanslı GMA T.50, çığır açan McLaren F1 hiper otomobilinin ruhunun adeta 21. yüzyıla uyarlaması. Gordon Murray’in parmak izlerinin her iki makinede de olduğu göz önüne alındığında, gerçekten geleneksel bir değer tekrardan dirilmiş gibi duruyor. Aslında, T.50, F1’in stilinin bile bir adım önüne geçmiş görünüyor. Tabi T.50’nin, gerektiğinde yer çekim kuvvetini artıran 8,5 kW’lık bir elektrik motoruyla çalışan 15,7 inçlik bir fanı içeren arka kısmı istisna olarak karşımıza çıkıyor. Bu yönü ve tasarımsal dokunuşlarıyla hayranları tarafından ‘Batmobile’ adını almış durumda.
T.50, 654 hp güce sahip V-12 motoru sayesinde performans anlamında tüm çekincelere bir nokta koyuyor. Arabayı Vmax moduna aldığınızda, 48 voltluk marş jeneratörü sayesinde ek 49hp gücü daha devreye girebiliyor. Tam anlamıyla inanılmaz…
2019 model McLaren Senna modelini fazla sıradan bulanlardansanız, beklentilerinizin karşılığı McLaren Sabre olabilir. Abartılı stiline, 824 beygir gücü -ki bu Senna modelinden 35 beygir gücü daha fazla- ve ortaya monte edilmiş çift turbo V-8 motor eşlik etmekte. 3.500.000 dolarlık bir değer biçilen Sabre’s modelinden yalnızca 15 adet üretilmesi planlanıyor.
Pagani, geleneksel Huayra stilinden uzaklaşmamaya gayret ediyor. İtalyan şirket, 2021 için iki adet ‘sokak’ modelinin üretimlerine başladığını resmen duyurdu: Huayra Roadster BC ve Tricolore. Huayra Roadster’in lansmanı 2020 yılında düzenlendi fakat, 40 adetlik serinin tamamlanması 2021’in sonunu bulacak. Fiyatı 3.700.000 USD olan bu roadster, 791 hp çift turbo 6.0 litrelik V-12 donanımı barındırıyor.
Listede yer alan Bugatti Chiron Pur Sport’u oldukça yeterli bulabilirsiniz ancak çoğu otorite Bugatti Divo modeline dikkat çekiyor. Bu hiper+ modelinde ortaya monte edilmiş 1.479 hp dört turbo 16 silindirli bir motor mevcut. Standart Chiron’a göre 40kg kadar ağırlık düşüşü ve ayrıca güncellenmiş aerodinamiği Divo’yu daha cazip kılmakta. Marka, söz konusu modelin sayısını 40 adetle sınırlandıracağını duyurmuş durumda.
İkonik Bugatti EB110’un görünümü ile Chiron’un performansının karışımı; Centodieci! Tüm otoriteler tarafından ‘yüksek performans’ alanında aldığı tam puan nişanesini gururla taşıyor. Ayrıca dünyanın en değerli otomobilleri listesinde zirvenin iki numaralı ortağı. Efsanevi EB110’u onurlandırmak için tasarlanan Centodieci, 1990’ların süper otomobilinden ilham alan bir gövdeyle karşımıza çıkıyor. EB110’da ortaya monte edilmiş 12 silindirli motor, Centodieci’de ise 1.578 beygir 16 silindirli motor donanımı mevcut. Performans olarak tam not alan modele en büyük eleştirilerin, tasarım odaklı olması dikkatlerden kaçmıyor.
Bugatti’nin La Voiture Noire modelinin listedeki diğer araçlardan çok farklı bir özelliği var; yeryüzünde sadece bir adet La Voiture Noire üretilmiştir. 18,905,235 dolarlık bir ödeme gerçekleştiren bu şanslı kişi, halen markanın bu otomobili üretmesini beklemekte. Bugatti’nin diğer ısmarlama modelleri gibi, La Voiture Noire da Chiron’un mekanik parçalarını bünyesinde barındırıyor. Type 57SC’nin ön motorunu La Voiture Noire’e kanalize eden Bugatti, tasarım ekibiyle harikalar yaratıyor. 16 silindirli bir motoru uzayan ön panelle birlikte aracın kalbi olarak göstermeyi başardıklarını söyleyebiliriz.
Tüm listeye göz attığımızda dünyanın en değerli otomobilleri olarak listeye iki marka damgasını vuruyor. McLaren ve Bugatti, dörder model ile listede yer almakta. Fakat araç değerleme olarak bakıldığında, ilk 3 sıraya Bugatti ambargo koymuş durumda. Peki sizce Bugatti bu unvan ve değerlemeyi hak ediyor mu? Yorumlarınızı bekliyoruz.