BMW X7 40i ile Şimdi Yolların Tozunu Atma Zamanı!

BMW X7 40i ayrıcalıklara sahip olmayı seven ve rahatına düşkün sürücülere harika bir deneyim sunuyor. Detayları yazımızda!

BMW X7 40i ile Şimdi Yolların Tozunu Atma Zamanı!

BMW X7 40i ! Bir araba düşünün ki hem büyük hem lüks olsun; üstüne bir de BMW logosuyla gelsin. Kulağa yeterince heyecan verici geliyor olmalı. BMW X7 40i tam da böyle bir otomobil olarak dünyaya geldi. Ayrıcalıklara sahip olmayı seven ve rahatına düşkün sürücülere harika bir deneyim sunuyor. Yine de hayattaki her şey gibi onun da hem olumlu hem de eksik yönleri var. Biraz bunlardan bahsedelim ve Sezar’ın hakkı nasıl veriliyorsa, BMW X7 40i modelini de öyle değerlendirelim. Kemerlerinizi bağlayın, başlıyoruz!

BMW X7 40i sürücüleri hangi açılardan mutlu ediyor?

Arabaya bindiğimizde ilk tespiti yapacağımız yerden, koltuklardan işe başlayalım. Coffee Merino üretimi deri koltuklar hem büyük rahatlık hem de estetik bir görünüm sunmaktadır. Büyük ve ayrıntılı tasarlanan bir iç alana sahip X7 40i, yolculukları lüks kabiniyle daha da keyifli oluyor. Gel gelelim, koltuklar ısıtma ve hava alma noktalarında biraz hayal kırıklığı yaşatıyor. Kolçaklı ısıtmalı koltuklar olumlu anlamda dikkat çekse de koltuğun ısınması için sıcaklığı epey artırmanız gerekiyor.

Aracın havalı süspansiyonu ise bir diğer olumlu özellik olarak göze çarpıyor. Adaptif iki akslı bu süspansiyon, özellikle otoyol üzerindeki yolculuklara olumlu yansıyor. 3.0 litre hacimli, turbo şarjlı, 6 silindirli ve 335 beygir gücündeki motor da bunda etkili bir rol oynuyor. Tümsek ve yamaçlarla dolu zorlu arazi koşullarında bile sizi yarı yolda bırakmıyor.

BMW X7 modeli İlham verici bir iç tasarıma sahip olmasıyla cezbediyor. Bunun yanında, çarpıcı duruş sunan dış görünümüyle de dikkat çekiyor. BMW X7 40i modelinin güçlü olduğu taraflara şöyle bir bakalım:

X ailesinin en üst makamındaki X7 modelinin genel avantajları:

  • Kaliteli malzemenin kullanıldığı konforlu ve modern çizgilere sahip iç tasarım,
  • Gökyüzünü aracınızın içine getiren ve ferahlık sağlayan panoramik can tavan,
  • Özellikle gece sürüşlerinde cam tavan eşliğinde harika bir deneyim sunan iç aydınlatma tercihleri,
  • İşlevsel elektronik olanakların yanında bağlantı çeşitliliği de sunan asistan sistemler,
  • BMW Kişisel Yardımcı Pilot özellikleriyle daha da kişiselleşebilen konfor tercihleri,
  • Yarı otonom sürüş deneyimi sunan Profesyonel Sürüş Asistanı ile geri sürüşü kolaylaştıran Park Asistanı Plus ve Geri Vites Destek Asistanı içeren Park Yeri Asistanı sistemleri,
  • Neredeyse her zeminde direksiyon hâkimiyeti ve sürüş konforu,
  • İlk kez bir SAV tipi arabada yer alan M Spor egzoz ünitesiyle spor araba hissi vermesi,
  • Tutarlı bir araç yüksekliğini güvence altına alan başarılı süspansiyon.

BMX X7 hangi konularda geride kalıyor?

Peki, mükemmel hiçbir şeyin olmadığı dünyamızda bu araç hiç mi zaaf göstermiyor? Her aracın olduğu gibi onun da biraz geride kaldığı noktalar tabii ki var.  Bunlardan biri virajlarda gözle görülür şekilde hissedilmektedir. Örneğin; BMW X7 40i cüsseli bir araba olsa da gövde kontrolünde bir adım arkada kalıyor. Her dönüşte ağırlık, doğal olarak dönüşün dışına kayar ve gövde de bu yöne eğilir. Süspansiyon yumuşaklığı eğilme düzeyini belirler.  Dönüş sona erdiğinde ağırlık arabanın merkezine doğru geri döner. Süspansiyon ise bu süreci nötr hâle getirir. Sorun şu ki BMW X7 bu bakımdan yeterince çevik bir araba sayılmaz. Yanlara ve önden arkaya doğru yaşanan salınma sizi bir kısır döngü yaşatabilir. Rakipleri sayılan Land Rover, Range Rover ve Mercedes-Benz GLS, bu bağlamda daha iyi performans sergiliyor.

BMW X7’nin beklentileri karşılayamayan diğer tarafı ise iklimlendirme olarak karşımıza çıkıyor. Ön koltuklara ikişerden toplamda dört gösterge düzeyli havalandırma olsa da verim alınamıyor.  Çünkü, havayı sürücünün gövdesinin üst kısmına sadece en soldaki havalandırma üflüyor. Bu durum tek başına sürüş sırasında büyük bir sorun oluşturmuyor. Fakat yan koltukta yolcu olduğunda sürücüye daha az hava kalması anlamına geliyor.

Bu kadar görkemli tasarlanmış bir arabada size sorun yaşatması olası küçük detayların da hesaba katıldığını varsayarsınız. Ne yazık ki durum pek öyle değil. Kesme cam şeklinde tasarlanan vites kolu oldukça klas görünüyor ve BMW X7 40i gösterişini tamamlıyor. Fakat yoldan gelen ışık camdan içeriye vurduğunda ışık vurduğunda bir prizma işlevi görüyor. Bu durumun, özellikle güneşli havalarda sorun hâline gelmesi yüksek bir olasılıktır. Lüks duygusunu sürücüye hissettirmek güzel olsa da işlevsel olmayan bir tasarım anlamsızdır. Kesme cam nedeniyle gözlere çarpan bir güneş ışığı, tat kaçırma potansiyele sahiptir.

BMW X7 iyi bir araba mı?

Bazı kontrol kısımlarının ve ön panelin daha iyi tasarlanabileceğini düşündürtse de bu BMW X7’nin ihtişamlı olduğu görülmektedir. Düz yollardaki uzun yolculuklar için ise biçilmiş kaftan olduğu söylenebilir. BMW Tasarım Departmanı Başkanı Jozef Kabaň’ın da dediği gibi: “BMW X7 özgün bir iç tasarım ve lüks bir deneyim vadediyor.”