Toyota Corolla 2021 Honda Civic 2021’e Karşı
İkisi de orta sınıf, ikisi de çok satan kompakt sedan… Peki hangisi daha iyi? İki aracı en temel özellikleriyle karşılaştırıp…
Devamını Okuİkonik ve etkileyici Porsche 911 GT3 ile geçmişten günümüze keyifli bir yolculuğa çıkıyor ve modelin geçirdiği evrimleri inceliyoruz.
Porsche 911 GT3 hikayesinin bu araba ile başladığını söyleyebiliriz. 1999 yılında ilk çıktığında toplama bilgisayarlar gibiydi. Porsche’nin diğer modellerden uygun bulduğu parçaları kullanarak ortaya çıkardığı bir modeldi. Arabanın son hali oluştuğunda mühendisler planladıklarından daha ağır bir otomobille karşılaştıklarını fark ettiler. Dolayısıyla, arka koltuklar, klima, açılır tavan gibi unsurları çıkardılar. Ve araba hafifledi. Ardından, farklı bir ön ayırıcı, yan perdeler ve GT3 rozeti gibi eklemelerle efsane de doğmuş oldu.
Porsche, bu arabayı üretmeye karar verdiğinde bu arabanın Ar-Ge çalışmasına ayıracak bütçesi yoktu. O dönemin Ar-ge yöneticisi Horst Machart akıllıca bir planlama yaptı ve bu arabayı tasarladı. Ünlü mühendis Hans Mezger de su soğutmalı silindir aksamı ve yarış motorlarının parçalarını beraber kullandı. Böylece araç, 335hp gücünde bir performansa ulaştı. O zamanın koşullarına göre büyük bir performans, büyük bir başarıydı.
Doğal olarak bugün dönüp geçmişe baktığımızda 996.1 GT3 modeli efsane motoruyla hatırlıyoruz. Karizmatik, karakterli, hassas, akıcı ve esnek bir motor… Kulağa garip gelebilir ancak bu motorun konuştuğuna inanmak için sebeplerimiz var. Elbette ki günümüzün GT3 modeli ile kıyaslandığında engebe ve viraj keskinliği konularında sınıfta kalıyor. Ancak yine de zor koşullar altında ortaya çıkan bir ilk versiyon olarak ayrı bir değere sahip.
Porsche 996.1 motorla ilgili iken 997.1 konsept yaratmaya yönelik bir otomobil oldu. Şanzıman, direksiyon, fren, pedallar, genel şasi kalitesinde artış oldu. Motor da 335hp gücünden 415hp gücüne çıktı. Altı ileri manuel şanzıman mekanik bir his yarattı. Anında tepki veren yeni pedal sistemi aracın kolayca yavaşlayıp durmasını sağlıyordu. Yol tutuşu ve sürüş deneyimi açısından da 996.1 modele kıyasla çok daha iyiydi.
Saydığımız bu özelliklerin yanı sıra dış görünümde de değişimler göze çarpıyordu. Kaput bölümü çok daha estetik görünüyordu. Üstelik bu modelin en önemli özelliği egzoz çıkışlarını arabanın merkezinde konumlandıran ilk 911 GT3 olmasıydı. Bu özellik, bu modelle beraber Porsche’nin imza özelliği haline gelecekti.
Porsche 991 GT3, ilk kez 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktığında tartışmaları da beraberinde getirdi. Modelin yeni nesil tasarımda hafiflemiş olması beklentiler arasındaydı. Ama bu model daha ağır ve büyük görünüyordu. Efsanevi Porsche yarış motoru Mezger motorun yerini 3.8lt boyutlarında başka bir motor almıştı. Manuel şanzıman devre dışı kalmıştı. Tek opsiyonel seçenek, Porsche’nin PDK çift kavramalı otomatik kılavuzunun özel olarak kalibre edilmiş bir versiyonuydu. Dahası, hidrolik direksiyon da elektrikliydi.
Doğal olarak markanın büyük hayranları bu modeli başlangıçta onaylamadı. Ancak sürüş keyfi ve direksiyon kalitesiyle model kendini kısa zamanda kanıtladı. Ayrıca, 911 GT3, direksiyon tepkisi ve lastiklerin yol tutuşu açısından önceki nesile göre çok tatmin ediciydi. 2018’de yenilenen araç, yepyeni bir krank mili ve valf mekanizması ile geri döndü. Güç de 8.250 rpm’de 494hp’ye çıktı. Böylece araba daha hızlı tepki veren, daha heyecan verici bir hale dönüştü.
Şimdi düşündüğümüzde 2021 model Porsche 911 GT3 mevcut modelden nasıl daha iyi olabilir hayal etmek zor. Porsche yetkilileri bu konuda ser verip sır vermiyor gibi görünse de bambaşka bir efsanenin bizleri beklediklerinde hemfikirler… Ve bunu zaman gösterecek…