2021 Ferrari SF90 Spider: Ortamın En Hızlısı

Performansı, hızı ve tasarımıyla kusursuz bir deneyim sunan 2021 Ferrari SF90 Spider modeline dair keyifli okuma notları.

Array

Ferrari’yi nasıl bilirdiniz? Hızlı, gürültülü ve muhteşem… Ancak bu otomobil bugüne dek tanıdığınız, bildiğiniz tüm Ferrari’lerden daha hızlı desek, ne düşünürdünüz? Şurası bir gerçek ki bu araba nefes kesecek kadar hızlı ve güçlü… Hemen sizi tanıştıralım, işte karşınızda 2021 Ferrari SF90 Spider

Tek Kelimeyle Rakipsiz

Konu rekabet olduğunda bir Ferrari’ye kafa tutacak pek az araba var. Ancak 2021 Ferrari SF90 Spider’ın bugüne dek üretilen en hızlı Ferrari olduğunu söylesek herhalde boş bir iddia olmaz. Aslında görünüm itibariyle bu yılın başlarında tanıtılan SF90 Stradale Coupé’nin dönüştürülmüş versiyonu, donanım bakımından onunla benzerlikler taşıyor. Ancak bu süper hibrit araç sıfırdan 100 km/sa hıza yaklaşık 2,5 saniyede çıkıyor. Böyle bir performans herhalde ayakta alkışlanır.

Performansıyla Baştan Çıkarıyor

Ferrari SF90 Spider, 769 HP ve 590 lb-ft tork geliştiren bir çift turbo V-8 motor, üç elektrik motoru ve ortaya monte edilmiş bir tek modül 7.9-kWh yüksek voltajlı pil ile dikkat çekiyor. Motor ve sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman arasına monte edilen elektrik motoru ise 157 HP ve 196 lb-ft tork güç sunuyor. Her biri 97 HP ve 62 lb-ft tork geliştiren diğer iki elektrikli motor, her biri bir tekerleği yönetecek şekilde ön aksa monte edilmiş. Araç batarya sayesinde sadece elektrikli sürüş imkanı da tanıyor. Ancak sadece elektrikle 25 km yol alabiliyor ve normalde dört çekişli olmasına rağmen elektrikli modda iken sadece önden çekişli gidebiliyor.

Gücüyle Yerinde Ağır

Böylesine hızlı bir aracın çevik ve dengeli olduğu kadar güvenli de olması gerekiyordu. Bu koşulları sağlaması için de biraz ağır olması gerekiyordu. Dolayısıyla aracın ağır ancak sağlam olduğunu belirtebiliriz. Aracın boş ağırlığı 1670 kg, bagaj hacmi ise 74 lt. 20 inçlik jantlara sahip, bu jantlara önde 255/35 ZR20, arkada ise 315/30 ZR20 ebatlı lastikler eşlik ediyor. Sadece 14 saniyede açılabilen tentesi oldukça göz alıcı… İçten yanmalı motor ve çift kavramalı şanzıman, ön tekerleklerin önündeki radyatörler aracılığıyla soğutuluyor ve sıcak hava, alt gövdenin yan kısımlarına yönlendiriliyor. Bu da aracın ara soğutucu havalandırmalarına geçen havanın soğuk tutulduğu anlamına geliyor.

2021 Ferrari SF90 Spider

SF90 Stradale gibi SF90 Spider da yenilikçi aktif arka kanat sistemine sahip… Normal düşük sürtünme modunda hava, arka lambaların arasındaki havalandırma deliğinden çıkar. Yüksek yere basma gücü modunda kanadın merkezi elemanı aşağı inerek dev bir kanat oluşturur. Arka tarafın yere basma kuvvetinin savrulma etkisi yaratmaması için ön aksta ön tekerleklerin önündeki bir difüzör sistemi ve zemine monte edilmiş girdap jeneratörleri tarafından dengeleniyor.

2021 Ferrari SF90 Spider Duyguları Harekete Geçiriyor

Herhangi bir Ferrari modelinin duyguları harekete geçirdiğine inanmak mümkün değil, çünkü Ferrari’nin bugüne dek duygularla bir işi olmadı. Her zaman performansı, gücü ve hızı temsil etti. Ancak SF90 Spider, iyi hissetme duygusu üzerine odaklanmış bir araç… Bunu da bizzat tasarımcıları dile getiriyor. Ferrari mühendisleri aracın sesi ile sürücülerden aldıkları duygusal tepkileri inceleyerek bu aracı, bu tepkiyi en maksimum düzeyde sağlayacak şekilde geliştirmişler. Bu amaçla da içten yanmalı motorun sesini arttırmak için uğraşmışlar. Söz konusu teknoloji sayesinde katalitik konvertör, benzin partikül filtresi tarafından susturulmadan önce turboşarjın hemen aşağısından egzoz sesi yükseliyor ve kabine yönlendiriliyor. Böylece aracın sesi çok daha güçlü ve çekici şekilde çıkıyor. Ferrari, bu sistemi geliştirmek için masraftan kaçmamış. Bu tür ayrıntılara zaman ve para harcaması Ferrari’nin ne kadar değiştiğini gösteriyor: Çünkü eski günlerde sadece hızlı bir araba yapmakla ilgilenirdi.

Yalın İç Tasarım

Bu kadar hızlı ve abartılı performansa sahip olan bir aracın iç tasarımının yalın olması biraz şaşırtıcı… Apple CarPlay, gerçek zamanlı ses tanıma özelliği başta olmak üzere pek çok teknolojik detaya yer veren araç, klasik Ferrari iç dizaynına oldukça bağlı kalmış. Fazla havalı ve karışık bir iç panel yerine her şey sade ve son derece kompakt tasarlanmış.

2021 Ferrari SF90 Spider

Aracı pist ortamında kullanmak isteyenler için multimatik şoklar da sunuluyor. Opsiyonel olarak bir dizi karbon fiber ve titanyum parçalar da mevcut. Bu ek hizmetlere Assetto Fiarano paketi ile sahip olmak mümkün… Pakete ayrıca kuru zeminde pist performansını artırmak için tasarlanmış özel yumuşak bileşimli Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikleri ve özel iki tonlu bir boya şeması dahil. 

2021 Ferrari SF90 Spider öylesine harika bir araba ki, ister pistlerde ister şehirde… Sunduğu deneyim ve yarattığı duygular, her koşulda benzersiz…