Arabamı Satmak İstiyorum! Nelere Dikkat Etmeliyim?
Arabamı satmak istiyorum diyerek başlayan yolculuğunuzda, aklınıza gelen birçok soru olduğunu biliyoruz. Aracınızın değerinde satışı kadar hızlı ve güvenilir bir…
Devamını OkuHonda CR-V Mazda CX-5, hangi kompakt SUV size göre? Bu yazımızda Honda CR-V ile Mazda CX-5'in artılarını ve eksilerini inceliyoruz.
Honda CR-V Mazda CX-5, hangi kompakt SUV size göre? Sizin için tercihinizi yaparken hangi detaylar önemlidir? Alan genişliği veya stil mi yoksa yakıt ekonomisi mi sürüş keyfi mi? Bu yazımızda Honda CR-V ile Mazda CX-5’in artılarını ve eksilerini inceliyoruz, karar sizin.
Honda CR-V ve Mazda CX-5, kendi markalarının en çok satan araçları olarak öne çıkıyorlar. İkisi de son derece rekabetçi kompakt SUV segmentinde ciddi başarı elde ettiler. Yine her iki model de 2017’de mevcut formlarında ilk çıkışlarını yaptılar. CR-V 2018’de Yılın SUV Ödülünü kazandı. Her ikisi de kompakt SUV segmenti sıralamamızda üst sıralarda yer alıyor ancak tamamen farklı nedenlerle. 2021 Honda CR-V ile 2021 Mazda CX-5 arasındaki farkları sizin için incelemeye devam ediyoruz.
Yakıttan tasarruf etmek istiyorsanız eğer, CX-5 yerine CR-V’yi seçmelisiniz. CR-V’de standart 1.5 litrelik turbo-dört motor bulunmaktadır. Ve FWD ile 28/34 mpg şehir/otoyolda ve AWD ile 27/32 mpg’de EPA derecesine sahiptir. 2.5 litrelik I-4’ün tam litre daha büyük olmasına rağmen, CX-5’in de çok geride olduğu söylenemez. EPA testinde FWD ile 25/31 mpg ve AWD ile 24/30 mpg puan alıyor. Bununla birlikte, CX-5’in isteğe bağlı turbo şarjlı motorunun olduğunu da söylemek gerekir. Turbo şarjlı CX-5’ler, FWD ile 23/28 mpg ve AWD ile 22/27 mpg derecesine sahiptir. CR-V’nin bir başka verimliliği daha var; bir hibrit güç aktarma organı. Standart AWD ile bile, CR-V Hybrid, 40/35 mpg’de EPA derecesine sahiptir. CX-5’in buna karşı koymasının hiçbir yolu yok; özellikle de verimli dizel motoru resmi olarak yok olduğu için.
Honda, CR-V’nin içini dışarıdan göründüğünden daha büyük hale getirmenin yolunu buldu. Bagaj kapasitesi, ikinci sıra koltukların arkasında 39,2 fit küp ve bu koltuklar katlandığında 75,8 fit küptür. Bataryası nedeniyle CR-V Hybrid’de biraz daha az bagaj alanı vardır. İkinci ve ilk sıraların arkasında sırasıyla 33.2 ve 68.7 fit küp alan sunuluyor. Her iki durumda da, ikinci sırasının arkasında 30.9 küp ve bu koltuklar katlandığında 59.6 olan CX-5’ten ciddi oranda daha fazla alana sahiptir.
Kapasite önemli bir faktör ancak alanın nasıl kullanıldığı daha da önemlidir. CR-V bu anlamda düşünceli ve etkilidir, düğmelere ve kontrollere kolay erişim sağlar. Kapı panellerindeki ve orta konsoldaki kutular, günlük taşıma eşyaları veya bir el çantası için bolca alan sunar. Kapıları çok geniş açılarak giriş çıkışları basitleştirir ve ikinci sıraya çocuk oto koltuğu yerleştirmeyi kolaylaştırır. Ayrıca CR-V, her iki sırada da CX-5’e göre biraz daha fazla diz mesafesi sunar. Kapaksız yakıt deposu ve kolay katlanabilen arka koltuklar gibi diğer akıllı dokunuşlar da konforu arttırıyor. Tüm bu kullanıcı dostu ayrıntılar, hayatı biraz daha kolaylaştırıyor.
Cesur ve farklı tasarımıyla CR-V o kadar da kötü görünmüyor. Ancak bu fiyat aralığında CX-5’ten daha karizmatik bir SUV yok. Mazda’nın tasarım ekibi, CX-5’in ince sac şekillendirmesine ve ışığı harika bir şekilde yakalayan detaylarına ciddi emek vermiş. Kabin içi de görsel olarak bazı rakiplerinden daha basit ancak yine de daha üst SUV’lar ile karşılaştırmaları kazanacak durumdadır. Mazda CX-5 için, görece sade bir şekilde karizmatik olmayı başarmış bir otomobil diyebiliriz.
CX-5’in harika bir sürüş performansı sunması sürpriz değil sonuçta Miata’yı yapan şirketten geliyor. Hassas direksiyonu ve dengeli sürüş kalitesi, mükemmel yol tutuşu oluşturuyor. Daha yapışkan lastikler daha etkili bir şekilde fren yapmasına ve kavramasına yardımcı olur. Tüm mevsim lastiklerinde CX-5 iyi performans göstermeyi başarır. Elbette CR-V de güzel bir sürüş tecrübesi sunuyor ancak CX-5’i kadar olamıyor.
CX-5’in harika görünümü ve sürüş deneyiminin CR-V’den daha düşük bir başlangıç fiyatıyla gelmesi çekiciliğine katkıda bulunuyor. En ucuz 2021 Mazda CX-5, Sport FWD trim, 26.370 dolara mal oluyor. Giriş seviyesi CR-V eşdeğeri, LX FWD modeli, 26,525 $ ‘dan biraz daha pahalı. Ayrıca, AWD CX-5’te CR-V’den biraz daha ucuzdur; Mazda 1.400 dolar, Honda’nın ise 1.500 dolara ihtiyacı var. Bununla birlikte, yüksek uçta, CX-5 daha pahalıya mal olurken ve lüks amaçlı İmza AWD trimi de en az 38.505 dolara mal oluyor. Ürün yelpazesine sahip saf gaz modelinde, Touring AWD trim, CR-V daha ucuzdur ve fiyatlar 36.325 $ ‘dan başlar. CR-V Hybrid Touring bile 37.525 dolardan başlıyor.
CR-V ve CX-5’in her ikisi de övgüye değer ancak bunu farklı şekillerde kazanıyorlar. Honda, onu çok yönlü bir günlük SUV yapan bagaj hacmi, iç alan ve yakıt ekonomisi sağlayarak pragmatik alanlarda göz kamaştırıyor. Ancak Mazda, çok daha fazla stil ve sürüş keyfi için biraz pratiklikten ödün vererek karizma arayanlara hitap ediyor. Hangisini tercih ederseniz edin, 2021’de satışa sunulan en iyi kompakt SUV’lardan birisi CX-5 diğeri CR-V’dir.