İkinci El Araç Almanız İçin 5 Neden
İkinci el araç almanız için 5 neden ne olabilir? İkinci el araba pazarı, satışlarının artması ile dikkat çekici düzeyde büyüdü.…
Devamını Okuİki kapılı Honda Civic'e veda etmeye hazırlanırken, geçmişten bugüne üretilen tüm modellere saygı duruşunda da bulunuyoruz.
Bu sene 11. Nesil Honda Civic otomobilleri tatlı bir vedayla maziye kaldırmaya hazırlanıyoruz. Çünkü yeni nesil Civic modeller dört kapılı bir sedan olarak karşımıza çıkacak. Aslında bu marka için de biraz hüzünlü bir durum, çünkü Honda’nın ABD pazarında iki kapılı Civic otomobille kendini göstermediği herhangi bir dönem olmadı. İki kapılı modellerin popülerliğini yitirmesi ve artan maaliyetler nedeniyle marka bu kararı aldı. Ancak nedenler ne olursa olsun, yarım asırlık iki kapılı Honda Civic’in nostaljik bir törenle uğurlanmaya hakkı var. İlk günde bugüne üretilen tüm Honda Civic modellerine bakarak keyifli bir tura çıkalım mı?
İşte ilk iki kapılı Honda Civic. Kesinlikle çok şirin! Civic, ilk nesil modelinde ABD’de yalnızca iki kapılı olarak, hem sedan hem de hatchback olarak satıldı. Honda, 1975’te Civic serisine bir vagon (station) eklediğinde bile yine sadece iki kapısı vardı. Sözü geçen Civic neslinin diğer pazarlarda satılan dört kapılı bir versiyonu olsa da hiçbir zaman iki kapılının popülerliğine yetişemedi.
İkinci nesil Civic geldiğinde, station vagon modeliyle bir dizi arka kapı üretildi. Ancak çift kapı Civic’i tahtından edemedi. Honda, 1982 yılı için geleneksel bir dört kapılı sedan daha tanıtsa da çiçeği burnundaki dört kapılı sedan da iki kapılıyı saltanatından edemedi.
Üçüncü nesil Civic, dört kapılı bir sedan ve uzun dört kapılı bir vagon (CUV’nin öncüsü) ile tamamen farklı bir seri olarak doğdu. Dönemin pek çok otomobil tutkunu için satın alınabilecek en güzel Civic modeldi. Havalı ve sportif tasarımı onu benzer modellerinden ayırırken kendine has bir orijinallik de katıyordu.
Bu Civic CRX serisi hem ekonomik hem de dikkat çekici bir araç olarak görüldü. Yakın bağlantılı ve iki koltuklu CRX’in bugün bile göze hoş geldiğini kabul etmeliyiz. Bu kadar küçük ve tasarruflu bir aracın sürüşünün de bu seviyede tatmin edici olması şaşırtıcıydı. Birçok değerlendirmeden de tam not alması hiç zor olmadı.
Şık ve yeni dördüncü nesil Honda Civic geldiğinde, tüketici trendleri daha küçük arabalara yöneliyordu. En üst model Civic artık dört kapılı LX sedan olurken, spor iki kapılı hatchback giriş seviyesi modele indirgenmişti. Bu modelin ilham perisi için çok popüler olan CR-V modeliydi. Özellikle kolejli gençler ve kendini genç hissedenler ona bayılıyordu.
Beşinci nesil Civic, vagon/station iki kapılı modeli de rafa kaldırdı. Yerine yeni bir iki kapılı varyant getirdi: Öncelikle ABD ve Kanada için tasarlanan Civic coupe… İki kapılı hatchback geleneksel olarak giriş seviyesi veya sportif modelken, iki kapılı coupe birinci sınıf bir otomobil olarak düşünülmüştü. DX ve EX versiyonları dört kapılı muadillerinin biraz altında fiyatlarla pazara sunuldu.
İki kapılı hatchback Civic modelinin halen hayatta olduğu dönemler… Bu model yine giriş seviyesinde konumlandırılan bir model olsa da farklı ve kompakt bir tarza sahipti.
Altıncı nesil Civic serisi iki kapılı coupe serisini tekrar hayata döndürürken daha esnek ve verimli bir forma da kavuşturmuştu. Dört kapılı versiyonlarla benzer donanımda ancak onlardan biraz daha aşağıda konumlanan satış rakamlarıyla hem erişilebilirlik hem de verimlilik sağlıyordu.
Bu nesildeki araçların biraz alışılmamış bir dış görünüme sahip olduğunu itiraf etmeliyiz. Honda’nın maliyetten tasarruf etmek adına yaptığı hesaplar yarı yoldan dönüyordu. Tasarım olarak sedan ve coupe arasında bir yerlerde kalan araç, sadık kullanıcılardan olumlu tepkiler almadı.
Yedinci nesil Civic , yalnızca dört kapılı bir sedan ve iki kapılı bir coupe olarak doğdu. Daha sonra ilginç bir şekilde 2002 yılında iki kapılı hatchback yalnızca Si modeliyle geri döndü. Ne yazık ki Honda, önceki Civic Si’deki yüksek devirli motoru daha torklu 2.0 litrelik bir motorla değiştirdi. Bu değişimin faturası ağır olacak, hatchback Si serisi kötü bir darbe alacaktı.
Civic, sekizinci nesli için, fütüristik bir dijital gösterge paneli ve daha büyük motorlar da dahil olmak üzere büyük değişimler geçirdi. Hatchback gitmişti, ancak Honda coupe modeli halen Honda için önemliydi. İlk kez bu modelde, coupe sedan modelden daha kısa bir dingil mesafesine ve tasarıma sahipti. Bu arada asıl sevindirici olan Si modelin şık bir gövde stili ve yepyeni bir motorla geri dönmesiydi. İşte bu Civic ekseninde yaratılan olumsuz algıyı kırarak modelin yeniden popülerleşmesini sağladı.
Dokuzuncu nesil Honda Civic, hem coupe hem de sedan konseptinde pazara sürüldüğünde, otomobil eleştirmelerinin köşelerinde hemen haber oldu. Honda, bu yeni dokuzuncu neslinde, sekizinci nesilin hemen ardından gelmesine rağmen önemli bir değişiklik de yapmıştı. Coupe, sedan ile kıyaslandığında bir önceki selefine göre daha belirgin özelliklere sahipti; ancak bu değişikliklerin çok iyi karşılandığını söyleyemeyiz. Yeni arka tavan çizgisi coupe’ın klasik gövde stilini gösterişli biçimde vurgulamak yerine onun kötü bir kopyası gibi duruyordu. Bu arada, Si modeli de 2002 yılında değişikliklerle geldiğinde yeni özellikleriyle aynı derece memnuniyetsizlik yaratmıştı. Tabiki Si’yi uzun dönemli gözdelerimiz arasına eklemiştik ancak iki kapıyla değil, dört kapıyla…
Honda’nın tüm tutundurma ve iletişim çalışmalarına rağmen dört kapılı modeller satışlarda iki kapılıya ciddi farklar atıyordu. Son iki kapılı Honca Civic 2020 de umutları karşılamayınca marka, 2022 için iki kapılı versiyon üretmeme kararı aldı. Ancak hiç belli olmaz, rüzgar bir gün ters yönde eserse ve iki kapılılar tekrar gözde haline gelirse Honda fikrini değiştirebilir. O güne dek, çift kapılı Honda’ları özlemekle yetineceğiz.
Honda’nın Civic için verdiği emeği takdir etmek gerekiyor. Olumsuzluklardan, kötü geri bildirimlerden ve satış rakamlarından etkilenmeden aracı geliştirmek adına elinden geleni yaptı. Modeli pazardan tamamen çekme kararı almadan elindeki tüm kozları oynasa da 2017 yılında ortaya çıkan dört kapılı Civic hatchback fikrine fazla kayıtsız kalamadı.