Audi E-Tron GT: Görür Görmez Elektrik Alacaksınız

Otomobil dünyasının güçlü oyuncusu Audi, yeni elektrikli aracı Audi-E-tron GT ile karşınızda. Bu harika aracın özelliklerini araştırdık.

Audi E-Tron GT: Görür Görmez Elektrik Alacaksınız

Elektrikli otomobil pazarına son yıllarda daha da yoğunlaşmaya başlayan Audi, 2025 yılına kadar tam elektrikli 12 modeli satışa sunmayı planlarken, bu aralar en çok yeni elektrikli konsept aracı Audi-e-tron GT ile dikkatleri çekiyor. İlk kez Los Angeles Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan bu süper araç, kimilerine göre Audi’nin şimdiye dek tasarladığı en güçlü model…  Öyle ki, 590 HP güç üreten iki elektrikli motoru ile 400 km menzile sahip… Aracın  Porsche Taycan’dan esinlendiğine dair şehir efsaneleri dolaşsa da çok daha kendine has bir tarzı olduğunu söyleyebiliriz. Elbette ki bu tarz yakıştırmaların yapılıyor olma nedeni aracın Porsche Taycan ile benzer enerji dağıtım sistemi ve batarya yapısına sahip olması…

Motor Farkı

Audi’den gelen bilgilere göre araç, 0-100 km ivmelenmesini 3.4 saniyede gerçekleştiriyor. Ön ve arka tekerleklerde bulunan iki elektrikli motoru ile 590hp güç üretirken, elektrikli otomobiller için geliştirilen e-quattro çekiş sistemi ile de gücün her bölgeye eşit kısımda dağılmasını sağlıyor. 429 beygir gücünde olan Porsche Taycan ise performans bataryası ve kalkış kontrol teknolojisi de eklendiğinde 522 beygire çıkıyor. Bu noktada da dikkat çeken bir benzerlikle karşılaşıyoruz.

Sürüş Zevki

Audi E-Tron GT’nin ön motoru, ön tekerlekleri doğrudan tek vitesli bir redüksiyon dişlisi ile çalıştırıyor. Arka kısımda da ivmelenmeyi arttıran hız dişlisi bulunuyor. Bu dişli yüksek otoban hızlarında verimli çalışmayı da sağlıyor. Aracın şanzımanı bir vitesten diğer vitese geçişi yönetebilen, ön motorda verimli seyir için arka motoru ayırabilen kavrama yapısına da sahip…Bu özellik, kalıcı mıknatıs teknolojisi ile çalışan araçların olmazsa olmazı olarak istemsiz sürüklenmeleri de engelliyor.

Batarya Gücü

Otomobilin menzili 93,4 kWh’lık lityum iyon pilleri ile 400 kilometreden fazla olarak hesaplanmış. Özel olarak geliştirilen Audi Wireless Charging sistemi ile kablosuz olarak şarj edilebilirken pillerin %80 kapasitede bir doluluğa ulaşması sadece 20 dakika alıyor. Dört devreli soğutma sistemi ise pil takımının ve motorların ısıtılıp soğutulma sürecinde enerji kullanımını en verimli olabilecek düzeyde yönetiyor. Yakıt verimliliği konusunda aracın Porsche Taycan’ın 203 mil/ 326 km değerlerine ulaşacağı öngörülüyor.

Klasik Şase

Temel yapısı yine Taycan’ı anımsatsa da markanın standart mühendislik anlayışını taşıyan bir çizgisi de var. Üç aşamalı süspansiyonun sunduğu üç farklı sürüş yüksekliği ; normal mod, normal artı 20mm mod, normal eksi 10mm mod ve normal eksi 22mm mod olarak belirtiliyor. E-Tron’un fren mekanizması da Taycan ile benzerlikler taşıyor. Standart demir diskler, düşük tozlu yüzey kapsamalı ara fren paketiyle birleşen tam karbon seramik seçeneğine sahip… Jantlara baktığımızda ise her biri 12.5191 kg olan 19 inç silindirler hafif seçenek; ancak 20 inç ve 21 inç seçenekleri de mevcut…

Meraklılarını bu yılın ikinci yarısında cezbetmeye hazırlanan Audi E-Tron GT, 450 lt arka, 100 lt önde olmak üzere toplam 550 lt bagaj kapasitesiyle öne çıkıyor. Karbon üst paneli, lazer ışıklandırma sistemi, klasik Audi çizgisini taşıyan iç dizaynı ile göze de hitap eden Audi E-Tron GT, merakla beklediğimiz modeller arasında yer alıyor.