Efsaneye Kaldığı Yerden Devam: Jaguar C-TYPE

1951 Le Mans yarışının galibi Jaguar C-Type devam modelini üstün kılan ve öne çıkaran özellikleri inceleyen ileri okuma notları.


Otomobil yarışı tutkunları için 1951 yılının ve Jaguar C-Type modelinin ayrı bir önemi vardı. O yıl çok heyecanlı geçen Le Mans yarışlarının kazananı çok sürpriz bir arabaydı. Fabrikadan yeni çıkıp ilk kez Le Mans yarışına katılan Jaguar C-TYPE, favoriler arasında yer almasa da yarışın kazananı oldu. Bugün Jaguar Classic, 70. yılına özel olarak Jaguar C-TYPE modelinin el yapımı versiyonlarından oluşan sınırlı bir seri yaratıyor.

Yarışlardan Günümüze

Havacılık sektöründen ilham alan aerodinamik prensipleriyle dikkat çeken C-TYPE, bu kez, zamansız zerafetine ek olarak günümüz koşullarına özgü donanımlar da sunuyor. Ancak Le Mans yarışlarını kazanan modelin genel özelliklerinin korunduğunu belirtmekte fayda var. 3.4 litrelik 6 motor, 220 hp gücü ile son derece dikkat çekici… Dahası, Le Mans yarışının galibiyet faktörü olan disk frenler gibi teknik özelliklerini de bünyesinde barındırıyor.

Weber karbüratörlerin tamamı özenle yenilenirken, şanzıman kutusunda yer alan Plessey hidrolik pompası gibi diğer ayrıntılar da korunmuş. Araçta yer alan kimi detayların günümüz dünyasında işlevleri yok… Ancak orijinal havanın bozulmaması adına artık klasik hale gelmiş bu detayları marka muhafaza etmeye devam ediyor.  Jaguar, orijinal tasarım özelliklerini yeni teknolojiye taşımak için ilk kez AutoCAD yazılımını kullandı. Ayrıca model, FIA onayına sahip, yani tarihi yarış etkinliklerine katılabiliyor.

Jaguar C-TYPE: Tam Bir Klasik

Otomobil, 12 farklı dış renk seçeneği ile sunuluyor. Sadece koltuklar için sekiz farklı renk seçeneği mevcut… Dikiz aynaları, kokpitte yer alan saatleri sayesinde zamanda yolculuğa çıkmak mümkün… Araçtaki klasik parçalar aslına uygun olarak yeniden tedarik edildi. Markanın bazı parçaları yeniden üretmekte veya tedarik etmekte çok zorlandığını da belirtelim.

Jaguar’ın yarış tarihindeki en önemli otomobillerinden biri haline gelen C-TYPE, Jaguar XK120’nin motorunu, şanzımanını ve süspansiyonunu ödünç alarak yola çıkmıştı. Zaman içinde de Jaguar’ın en ikon otomobillerinden biri haline geldi. Jaguar, 1951’deki 24 saatlik Le Mans yarışlarına üç adet C-TYPE ile katılmış olsa da Peter Walker ve Peter Whitehead ikilisinin kullandığı C-TYPE yarışı kazandı. Şimdi bu zaferden yıllar sonra tekrar yollara dönmeye hazırlanıyor. Sınırlı sayıda ve Coventry’deki Jaguar Classic Works tesislerinde elde üretilecek. Böylesi bir araca sahip olmanın büyük ayrıcalık olacağı bir gerçek…