Karakteriyle Sürücülerde İz Bırakan Üç Otomobil
Yolda olmayı seven birçok sürücü, bazı arabaların teknik üstünlüklerinden çok karakterine tutulmuştur. Ardından ne kadar yeni model geçmiş olursa olsun,…
Devamını OkuKlasik ve modern Porsche Cabrio modelleri, üstü açık araba heyecanını fazlasıyla yaşattılar. Şimdi onları mercek altına almanın tam zamanı!
Sevenleri için Porsche sadece bir otomobil markası değil; aynı zamanda bir tutkudur. Dünyanın dört bir yanından hayranları olan bu arabalar, bugün de dikkat çekiyor. Marka, yetenekli mühendislerden oluşan Ar-Ge ekibinin ortaya çıkardığı çalışmalarla da öne çıkıyor. Özellikle de araç dinamiği ve performans temelli yapılan geliştirmeler, Porsche araçların günümüze kadarki yolculuğunu özetliyor. Cabrio Porsche modelleri ise bu bağlamda özel olarak incelenmeyi hak ediyor. Öyleyse, üstü açık araba heyecanını fazlasıyla yaşatan bu arabaları mercek altına almanın tam zamanı! Klasik ve modern Porsche cabrio modelleri karşı karşıya geliyor, hazır mısınız?
Herkes bilmese de biz hatırlatalım: İlk Porsche örnek modeli ortadan motor düzenine sahipti. Arkadan motorlu hâli ise bu prototiple eş zamanlı geliştirilen ama daha sonra tamamlanan bir çeşitlemeydi. Daha iyi sürüş deneyimi ve yol tutuşu sunan arka motorlu tasarımla devam edildi.
1956 Porsche 356 A 1600 Speedster temelde, 1948’deki bu prototipin arka süspansiyonunun 180 derece döndürülmüş hâline sahiptir. Arkadan motorlu bu Porsche modeli çıkarılabilir ön camı ve yan perdeleriyle bilinir. Speedster sürücüleri daha alçak koltuk ve kapılarla karşılıyor, minimal bir iç tasarım sergiliyordu.
60 beygir gücündeki 356A 1600 için 15 inçlik lastikler kullanılıyordu. Ayrıca bir ön denge çubuğu vardı. Motor torkunun konumunu gösteren ve 3000-5000 devir arasında yer alan beyaz takometre gölgesiyle de ilgi çekiyordu. Her ne kadar debriyaj kullanımı ve vites değiştirme zor olmasa da frenler zorlayıcıydı. Bu nedenle, 1956 Porsche 356 A 1600 Speedster sürücüleri öndeki aracı daha uzak bir mesafeyle takip ediyorlardı.
Gelelim günümüzdeki yansımasına! 2021 Porsche 718 Boxster T, 356 A 1600’ün PDK şanzımanı ve navigasyon sistemi olmayan bir halefi gibidir. Porsche 718 Boxster Cabrio, büyüyüp 20 inçe ulaşan jantları ve özel ayarlı süspansiyonuyla kendini gösteriyor. Kumaş koltukları ile kapı halkalarıyla ise 66 yaşındaki dedesinden ilham alıyor.
1970 Porsche 914-6 Volkswagen ile iş birliği hâlinde bir başlangıç modeli olarak tasarlanmıştı. Dört silindirli motora sahip 912’nin yerini alması bekleniyordu. Bu dört teker, gürültücülükte Volkswagen modellerini aratmıyordu. Bu etkiyi azaltmak için 911T modelini 2.0 hacimli düz altılı motorunu kullanan bir çeşitlemesi de sunuldu. Ardından gelen 79-99 beygir gücü arasındaki versiyonlar ise düz dört motorlu olarak; 1.7, 1.8 ve 2.0 hacimleriyle üretildi. Porsche 914-6 modelinin GT versiyonunu ise 2.0 litrelik ve 207 beygir gücündeki 911 Carrera motoruyla pazara sundu. Bunun en büyük nedeni ise 914-6 temel modelinin bile 911T’nin maliyetiyle neredeyse aynı olmasıydı. İkisi de maliyetli olduklarından 914-6 GT sınırlı sayıda kaldı.
Porsche 914-6 gürültülü sürüş, kullanım duygusu vermeyen vites ve rüzgâr alan kabin gibi olumsuz yönlerini saklamıyor. Bununla birlikte, eksik olduğu tarafları dengelemeyi de biliyordu. Ön kaputun altındaki yakıt deposu ve pompası, sabit yolcu koltuğu arkalığı ve çıkarılabilir ayak dayama yeri bunlara örnekti.
Markanın giriş seviyesi spor otomobili modellerinden olan 2021 Porsche 718 Spyder ise esinlenmekten yüksünmüyor. Porsche 911 modelindeki 414 beygir gücünde ve 4.0 düz altı motoru esas alıyor ve buna alçaltılmış spor süspansiyonu ekliyor. Bu Porsche modeli, hissettirdiği özel sürüş deneyimi ile tıpkı 914-6’nın dönemindeki gibi beklentilerin ötesine geçiyor.
34 yıl önce piyasaya çıkan Porsche 964 kuşağı, 911 serisindeki motor hacmini 3.2’den 3.6’ya çıkarmıştı. Üstelik, bunlar dört çekerli araba modelleriydi ve yarı otomatik şanzıman ve helezon yaylarıyla gelmişlerdi. Porsche 911 kuşağını aerodinamik bakımından geliştirmeleri de oldukça önemliydi. 1991 Porsche 911 Carrera 2 Cabriolet basit ve minimal düğmeleriyle de ilginç bir modeldi. Bu noktada, onun günümüzde tamamen dijitalleşen görevlere tatlı bir fiziksel temas duygusu kattığını söylemeliyiz. Dört vitesli ve yarı otomatik şanzımanı onu günlük otomobil olmaktan uzaklaştırsa da onu sevmemizi engellemiyor.
Atasının mirasını üstlenen 2021 Porsche 911 Carrera S Cabrio ise büyüklüğünü hemen her koşulda gösteriyor. Bu özellik ise onun hanesine büyük bir artı olarak kaydediliyor. Çünkü, böylesine geniş alan duygusu yaşatan çok az cabrio otomobil vardır. Porsche’nin emişli motorlardan turbo şarjlı olanlara geçişini onaylamayabilirsiniz. Buna karşın, 911 Carrera S Cabrio ile gücün akışına siz de kapılabilirsiniz.
Sadece 544 adet üretilen Porsche 944 Turbo Cabriolet, 90’lı yılların en popüler spor otomobil modellerindendi. 2.5 hacimli sıralı dört motoru turbo şarjlıydı ve 247 beygir gücündeydi. Ürettiği tork sayesinde, 96 km hızdan 260 km hıza çıkması için yalnızca 6 saniyeye ihtiyaç duyuyordu. 1991 Porsche 944 Turbo Cabriolet çekiş gücü yönünden de o dönemde başarılı bir arabaydı. Büyük hacimli bir dört çekerli araç olmasına karşın, sorunsuz bir sürüş hissi sağlıyordu. Yine de garip tarafları da yok değildi. Örneğin; kontağın açık ama motorun kapalı ise başlıkları kilitlemek ve açmak için iki anahtar kullanılmalıydı.
1991 Porsche 944 Turbo Cabriolet şasisi ise engebeli ve zorlu yollarda titreme yaptığından biraz sorunluydu. Pahalı bir otomobil olmasına karşın, ısıyla yapıştırılmış kapı kartları ve beklentiyi karşılamayan iç mekân malzemeleri ise diğer olumsuz özellikleriydi.
2021 Porsche 911 Turbo Cabrio için ise söylenecek çok şey yok gibi! Bu harika otomobil, 572 beygir gücündeki çift turbo motor ve özel üretim esnemez şasisiyle oldukça beceriklidir. Yüksek fiyatından ve arka koltuk özelliklerinden yakınsanız da buna değeceğine emin olabilirsiniz.
Klasik ve modern Porsche Cabrio modelleri dışında, geçmiş ve bugün arasında köprü kuracak farklı karşılaştırmalar da yapılabilir. Özellikle elektrikli arabalara olan ilginin giderek artması bu kıyaslamalara farklı bir boyut getirebilir. Kim bilir? Model sayısı artarsa bir gün elektrikli Porsche modellerinin de karşılaştırmalı analizini okuyabilirsiniz.