2021 Audi S4: Sportif ve Mükemmel.
2021 Audi S4 herkese göre bir araç değil… Özellikle de klasik bir Audi tutkunuysanız! Audi modelleri arasındaki farklara hakimseniz, bu…
Devamını OkuAlmanya adına yarışan Volkswagen Golf GTI mı, yoksa Japonya’nın gururu Subaru BRZ mi? 2022 modelleri rekabetinde kazanan sizce kim olacak?
Söz konusu otomobil olunca akla ilk gelen iki ülke genellikle Almanya ve Japonya oluyor. Konfor, teknoloji ve dayanıklılık açısından öne çıkan bu ülkeleri 2022 modelleri ile karşı karşıya getirdik. Almanya adına yarışan Volkswagen Golf GTI mı, yoksa Japonya’nın gururu Subaru BRZ mi? 2022 modelleri rekabetinde kazanan sizce kim olacak? Haydi! İncelemeye başlayalım.
İşe görünüşten başlayacak olursak, iki otomobili karşılaştırmak aslında pek doğru olmayacaktır. Çünkü, Japon harikası 2022 Subaru BRZ arkadan, rakibi ise önden çekişli araçlar olarak tasarlanmıştır.
Subaru BRZ teknik özellikler bakımından kayda değerdir. 228 beygir gücünde, 2.4 litre hacimli, yatay olarak karşıt ve doğal emişli motora sahiptir. Subaru BRZ bu açıdan ağırlık merkezi düşük tutulmuş bir 2022 model araba modeli olarak görünüyor. Volkswagen Golf GTI 2022 ise 241 beygir gücünde, 2 litre hacme sahip bir motorla çalışıyor. Sıralı dört bölmeye enlemesine monte edilmiş bu motor, turbo şarj özelliğiyle de öne çıkıyor. Ayrıca, markanın klasik uzun motor tercihini de gösteriyor.
Bir başka fark ise kapılarda ve ağırlıklarda belli oluyor. Subaru BRZ ince çizgileri ve iki kapılı bir spor coupé tarzıyla kendini gösteriyor. Golf GTI ise görece uzun ve geniş olan beş kapılı bir hatchback olarak ortaya çıkıyor. %10 daha fazla kütleye sahip GTI aynı zamanda 118 kg daha ağır.
Subaru BRZ çok küçük bir avantaja sahip olsa da hız konusunda neredeyse eşit olduklarını söyleyebiliriz. BRZ’nin Golf GTI’a göre 96 km’ye 0,2 saniye daha çabuk ulaştığı görülmektedir. Fakat iki model de 160 km’ye çıktıklarında kapana kısılıyor ve bu noktada ağırlığa bakmak gerekiyor. Gücü daha düşük olsa da daha hafif olan Subaru BRZ Volkswagen Golf GTI’yi arkada bırakıyor.
Fakat bu karşılaştırmayı hareket hâlinde yaparsak işler biraz değişiyor. 70-100 km arası geçiş testi uygulandığında Volkswagen temsilcisi açık bir şekilde önde geliyor. Turbo GTI bünyesindeki 273 lb-ft’lik tork, Subaru üretimi 184 lb-ft torka oranla avantaj kazandırıyor.
Rakibinden daha ince olan Subaru BRZ 2022, ondan 117 kilogram daha hafiftir. Düşük ağırlık merkezi, kayma dairesi üstünde yaklaşık 0.93 g’lık bir etkide bulunmaktadır. Fakat bu durum, iki araba modeli arasında sadece 0,01 g’lık bir fark yaratıyor. Arabaların yön değiştirme, hızlanma ve fren becerileri kıyaslandığında ise Subaru, Volkswagen’in 0,2 saniye gerisinde kalıyor.
Teknik ayrıntıları bir kenara bırakırsak, bu iki otomobil modeli aslında farklı dünyaların arabalarıdır. Subaru BRZ renkli bir deneyim sunarken; VW Golf GTI ise profesyonel bir imaj çiziyor.
Japonya temsilcisinin artırılmış güç çıkışı ve hissedilir debriyaj kavraması olumlu yönler olarak kabul edilebilir. Bu da sürücülere memnun edici bir vites kolu deneyimi sunar. Bu araç hafif ve hassas bir direksiyona sahiptir. Aynı zamanda şasisiyle Honda S2000 modelini andırır. Kıvrak dönüş performansı için bu otomobilde Michelin Pilot Sport 4 lastikleri kullanılmıştır. İçgüdüsel duygu veren yol tutuşu, bu dört kahramanla bütünleşiyor.
Golf GTI 2022 modelinin bir öncekine göre kesinlikle daha güçlü olduğunu söylemeliyiz. Öyle ki tork eğrisi sesi bile göz ardı edilebiliyor. Bu çekici hatchback modelin keskin dönüş yeteneği olduğunu da belirtmeliyiz. Süspansiyonu virajlarda savrulmayı önlemede gerçekten de iyi iş çıkarıyor. Tercihe bağlı sunulan Pirelli P Zero lastikler ise yol tutuş performansını artırıyor.
Öngörülebilir pedal hissi ve durma becerisinde iki model de başarılı frenlere sahiptir. Fakat Volkswagen Golf GTI 2022 için bozuk yollar biraz daha sorunlu geçiyor. Bu durum, şasisi spor moduna ayarlandığında daha da belli oluyor. Subaru BRZ ise rüzgâra ve yol gürültüsüne pek karşı koyamıyor. Bunda rölantide çalışırken aşırı titremesi ve sıkışık sürücü bölmesinin elbette payı var.
Bıraktığımız yerden devam edelim. Subaru modelindeki sıkışık kokpit, aslında geleneksel bir spor araba olarak tasarlanmasından kaynaklanıyor. Ön koltuklar desteklenmiş ve rahat olsa da arka koltuklar ortalama bir yetişkin için üç kişilik sayılmaz. Yine de Subaru BRZ’nin bu kulvarda da olumlu yanları var. Siyah Alcantara kumaştan direksiyon simidi ve döşemesi sayesinde gerçekten de özel hissettiriyor. Sürücüye göre özelleştirilebilir 7 inçlik dijital gösterge de cabası!
Buna karşın, Volkswagen otomobillerinde gördüğümüz klasik ekose kumaş koltukları karakteristik yapısıyla göz alıyor. İç kısımdaki döşemelerde üst kalitede malzeme kullanıldığı görülmektedir. Golf GTI 2022 genel olarak daha işlevsel bir alan kullanımı vadediyor. Klima kanalları, USB bağlantı noktaları ve arkalarında üç bölmeli çantalara sahip ön koltuklar bunu kanıtlıyor.
Peki, Volkswagen ürününün bu konuda olumsuz yanları yok mu? Tabii ki var! Aracın kapasitif kontrolleri ne yazık ki tam bir hayal kırıklığı! Ekran kısa yolları ön konsolun aşağısında konumlandırılmış ki bu da dokunmatik ekrandan uzakta bırakıyor. Bu sorun, sürüş sırasında direksiyon kontrollerini istemsizce çalıştırmanıza yol açabilmektedir. Benzer bir durum başka bir alanda daha yaşanıyor. Sıcaklık ve ses kontrollerinin ana ekranı çalıştırırken dokunabileceğiniz bir yerde bulunması işleri karıştırıyor. Hâliyle Golf GTI bu bağlamda ergonomik bir kullanım sunmuyor. Bu yöndeki avantajları ise 10.3 inçlik büyük ekran ve ilgi çekici grafikleri oluyor.
Yükselen akaryakıt fiyatları göz önüne alındığında, devir ekonomi devri sayılır. Volkswagen Golf GTI 2022 bu anlamda rakibinden biraz daha avantajlı görünmektedir. Subaru BRZ gibi en üst düzeyde yakıt gerektirmediğinden çalıştırma maliyetleri de ideal düzeyde kalıyor. Böylece, Subaru BRZ fiyat olarak daha ekonomik olsa da rakibinin ücreti katlanılabilir oluyor.
Subaru BRZ’nin gerçek bir spor araba ve fiyatıyla da daha çekici olduğunuz söyleyebiliriz. Fakat iç hacim olarak önemli ölçüde küçük ve pratik de sayılmaz. Bu yeni modelde dış kısım daha kaliteli bir malzeme ve daha ileri teknolojiyle hazırlanmış. Bu yenilik, son derece olumlu bir değişim olmuş. Gelin görün ki iç mekân tasarımı maalesef demode kalmış. Aracın rölantide çalışırken yarattığı rahatsızlık hissi görmezden gelinemiyor.
Seçimler biraz da kim olduğunuzla bağlantılı olarak değişebilmektedir. Spor araba kültürüne daha yakınsanız, Subaru BRZ her şeye rağmen sizin için biçilmiş bir kaftan olabilir. Fakat tercihinizi ondan yana yaparken konfor ve alan ihtiyacınızdan fedakârlık etmeniz gerekiyor.
Öte yandan siz de çoğu insan gibi yalnızca tek araba kullanıyor ve spor arabaya bütçe ayıramıyor olabilirsiniz. Durum buysa Golf GTI daha mantıklı bir seçim olacaktır. Kaldı ki Volkswagen Golf GTI 2022 sürmek de en az BRZ kadar keyifli!