Efsane Arabalar: 1960 Model Tarihi Otomobiller
Efsane arabalar ve 1960’lı yıllar! Sizi 1960’lı yıllara götürüp nostalji rüzgârları estireceğiz. Mini eteğin modaya hükmettiği, sahnelerde The Beatles fırtınasının…
Devamını OkuToyota Sienna Hybrid Platinium, geniş yapısı ile kalabalık ailelerin yeni gözdesi olacak. Bu harika araca beraber göz atalım.
Bekleyiş nihayet sona eriyor; Toyota, Sienna 2021 modelini araba tutkunlarıyla buluşturuyor. Doğrusu bu, uzun süredir beklediğimiz bir haberdi. Zira Toyota’nın 3.nesil Sienna minivanıyla tanışalı 10 yıldan fazla bir süre oldu. Ancak iyi haber, beklediğimize değiyor. 4.nesil Toyota Sienna Hybrid Platinium 2021 farklılaştırılmış özellikleri ve konfora verdiği önemle beklentilerimizi karşılıyor.
2021 model Toyota Sienna Hybrid Platinium, yeni nesile yakışacak biçimde geliştirilmiş özelliklere sahip olsa da araca ilk baktığımızda dikkatimizi çeken geniş ve modern bir kabin… Elbette ki bu genişlik, aracı, uzun yolculukları seven çekirdek veya kalabalık ailelerin gözdesi haline getiriyor. Yan pencerelerin bu genişliğe oranla küçük olması pek memnun edici olmasa da pratik ve işlevsel özellikleriyle bu eksiği kolayca kapatıyor.
Tasarımcılarının, Japonya’nın en hızlı tren ağı olan Shinkasen hattından ilham alarak tasarladığı araç; devasa ızgarası, yontulmuş ön çizgileri, kaslı tekerlek fişekleri ile Shinkasen trenlerine benzerken, aynı zamanda SUV otomobillere özgü bir havaya da kavuşmuş. Ancak arka bölümün hafif bombeli tasarımı onu SUV otomobillerden çok sportif klasmana yaklaştırıyor. Bu tasarımı 2019 yılından beri üretilen Toyota Supra modellerinde de görmeye alıştığımız için bu detay bizi şaşırtmıyor.
Bir önceki nesilde gördüğümüz V-6 motor yeni nesilde yok. Yeni Sienna’nın güç aktarma organı, önceki modelden 51 beygir daha az olacak şekilde 245 beygir gücü üretiyor. Aracın yakıt tüketimi ise 6.53 L/100km olarak belirtilmiş. Bu, sadece gaz modundayken bile minivan tutkunlarının gözdesi Chrysler’ın Pacifica Hybrid’den 39.2 L/100km daha fazla yakıt tüketmesine neden oluyor. Ancak Toyota bu açığı dört tekerlek çekiş sistemi ile kapatmış, zira Pacifica Hybrid’de bu özellik bulunmuyor.
Otomobil uzmanlarına göre aracın motora dair en büyük kusuru titrek motor sesi ve rahatsız edici sürüş deneyimi… Öyle ki kimi uzmanların yorumlarına göre ağır süspansiyon, yoldaki büyük engel ve darbelere karşı tepsi vermekte yetersiz kalıyor.
Tasarım ve dış görünümde bahsettiğimiz genişlik, iç kabinde de kendini gösterdiği için kullanılabilir alan hacmi bakımından memnuniyet sağlıyor. Değerli eşya ve telefon tutma işlevi gören tepsi bölgesi, içecek veya küçük çantaları muhafaza etmeye yarayan yenilikçi orta konsol, ön paneldeki büyük depolama rafı, yolculuklarda dilediği her şeyi elinin altında isteyen ailelere hitap ediyor. Yaklaşık 64cm’e kadar kayabilen kaydırmalı arka koltuklar çocuklar ve rahatlığına düşkün yetişkinlere konfor sunuyor. Araç, bilgi ve eğlence donanımı yönünden biraz geleneksel ve yetersiz kalsa da kendi eğlencesini yaratmak isteyen konuklar için alan geniş…
Bir önceki nesile göre daha yenilikçi ve modern çizgilerle geri dönen Toyota’nın sonraki nesillerde daha tam ve kusursuz olacağına eminiz. Ancak bu haliyle de beklentilerimizi karşıladığını belirtebiliriz.